ATATÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
OKUL İÇİ VE DIŞI PROJELER
MUTFAKTA UMUT VAR PROJESİ
Milli Eğitim Bakanlığı Mesleki Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü ile Mado Yaşar dondurma ve gıda maddeleri Anonim Şirketi arasında protokol yapılmıştır. Öğrencilerimiz iş iş başında öğrenilir felsefesi ile çalışacaktır.
Mutfakta umut var projesi Milli Eğitim Bakanlığı Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü ve Birleşmiş Milletler Dünya Gıda programı işbirliğinde imzalanan protokol kapsamında yiyecek içecek sektörünün ihtiyacı olan nitelikli iş gücünün yetiştirilmesi için geçici koruma altındaki yabancılar ile meslek edinmek isteyen vatandaşlarımıza yönelik kurs açılmıştır kurs sonunda katılımcılara aşçı Çırağı belgesi verilecektir.
PROJE ADI : KÜLTÜREL MİRASIMIZ, ATASÖZLERİMİZ
Konusu: "Kültürel Mirasımız, Atasözlerimiz" isimli projemizin 2019-I Özel Çağrısında, Kültür ve Sanat kapsamında önemi belirtilen Milli ve manevi değerler, tarih şuurumuz açısından önem arz eden tarihi olaylar, kültürel mirasımız ve ülkemizin doğal zenginlikleri hakkında hazırlanacak projeler kapsamında hazırlanmıştır. "Prof. Dr. Fuat Sezgin Yılı" ve "15 Temmuz" konuları, önemine binaen projemizde bu konular var olmuştur
Başlangıç Tarihi: 24.02.2020 ile 24.05.2020 tarihleri arasında 3 aylık bir sürede uygulanmaya başlanmış olup, proje 3 haftada uygulanmıştır. Akabinde COVID-19 salgınına yönelik önlemler kapsamında ilk ve orta dereceli okullar ile üniversitelerde eğitime ve sosyal etkinliklere ara verilmesiyle proje geçici durdurmuştur
Hedefleri:
Projenin hedef kitlesi Atatürk Mesleki ve Teknik Anadolu lisesi öğrencileridir. Proje faaliyetleri sonucunda öğrencilerin durumlarında nitelik ve nicelik olarak bir değişiklik meydan getirecektir.
Öncelikle tüm öğrencilerimiz projenin her bir amacına uygun olarak önce bilişsel devamında bütünleyici olan davranışlarda gelişmeler sağlanacaktır.
Öğrencilerimizde kültürel değerlerimizi ve erdemlerimizi kazanmaya, değerlerimize karşı duyarlılık oluşturmaya ve onları davranışa dönüştürme konusunda farkındalık oluşacaktır.
Öğrencilerimiz, kendilerine, ailelerine, topluma ve çevreye olumlu katkılar yapan, kendisi, ailesi ve çevresi ile barışık, başkalarıyla iyi ilişkiler kuran, iş birliği içinde çalışan, hoşgörülü ve paylaşmayı bilen, dürüst, erdemli, iyi ve mutlu vatandaşlar olarak yetiştirmeye yönelik bilişsel gelişme sağlayacaktır.
Öğrencilerimiz, toplumun bir üyesi olarak beden ve ruh sağlığının yanı sıra ailesinin ve toplumun sağlığını korumak için bilimsel süreçlere ve ahlakî değerlere uygun olarak karar verme alışkanlığını kazanacaklardır.
Öğrencilerimiz kendisine, ailesine ve topluma karşı sorumluluk duyabilen, üretken, ülkenin ekonomik ve sosyal kalkınmasına katkıda bulunabilecek yapıda bireyler olarak davranmaya yönelik davranışlarda bulunacaklardır.
Öğrencilerimiz temel insanî değer ve erdemleri kazandırma, değerlere karşı duyarlılık oluşturma ve onları davranışa dönüştürme konusunda davranış sergileyeceklerdir.
Öğrencilerimiz Türk dilini severerek, dilimizdeki yozlaşmaların önüne geçilmesini sağlanacaktır.
Öğrencilerimizde sevgi, sorumluluk, saygı, hoşgörü duyarlılık, özgüven, empati, adil olma, cesaret, liderlik nazik olmak, dostluk, yardımlaşma, dayanışma, temizlik, doğruluk, dürüstlük , aile birliğine önem verme, bağımsız ve özgür düşünebilme, iyimserlik, estetik duyguların geliştirilmesi, misafirperverlik, vatanseverlik, iyilik yapmak, çalışkanlık, paylaşımcı olmak, şefkat, merhamet, selamlaşma, alçakgönüllülük, kültürel mirasa sahip çıkma, fedakârlık kavramlarının kazanım ve gelişimi sağlanacaktır.
Öğrencilerimiz dünyanın önde gelen tarihçilerinden İslam Bilim Tarihi Araştırmacısı Prof. Dr. Fuat Sezgin'in öğrencilere tanıtılacaktır. Bu konuda bir pano hazırlayacaklarıdır. Prof. Dr. Fuat Sezgin hakkında bir seminer alacaklardır.
Öğrencilerimiz çok yönlü olarak "15 Temmuz Kalkışmasını" unutmayacak ve Vatan Sevgisini yaşamak ve yaşamaya önem vereceklerdir. Bu konuda bir pano hazırlayacaklardır.
Kısa Özeti: Proje faaliyetleri ile hedef kitlemiz olan öğrencilerimize, kültürel değerlerimizi ve erdemlerimizi kazandırma, değerlerimize karşı duyarlılık oluşturma ve onları davranışa dönüştürme konusunda yardımcı olmaktır.
PROJE ADI: TÜBİTAK 4006 BİLİM FUARLARI DESTEKLEME PROGRAMI
Konusu:5-12. sınıf öğrencileri tarafından proje hazırlama süreçleri takip edilerek hazırlanmış alt projelerden oluşan ve program amaçları çerçevesinde düzenlenen faaliyetleri kapsar.
Bilim Fuarına, aşağıdaki projeler ile katılımımız sağlanacaktır.
1- Isınan Kulübe
2-Güzel ahlakla daha iyi
3-Kâğıt türlerinin geri dönüşümü
4-Market mi yoksa ev yoğurdu mu?
5-Her şekerden tatlı olmaz
6-Onların da adı var!
7-Türk İslam Sanatları Okulda
8-Kızılca bitkiler
9-Ankara'nın Gizemli Madeni Trona
10-Eğlenceli Sözlük
11-Damlaya Damlaya Kalkınma
12-Geometri Heryerde
13-Hayatı koruyan giyişiler
14-Çocukluğumuza dönelim
15-Hijyenik makaslar
16-''YOK'' deme üret...
17-BBC:Microbit ile Ev Güvenlik Sistemi Tasarlıyorum
18-Çarpılmadan çarp
19-Dönüşen dolap
20-Mikrodenetleyici ile Otomatik Su Sebili Tasarlıyorum
21-Deney Seti Tasarlıyorum
Başlangıç Tarihi: 22.12.2020 / Bitiş Tarihi: 23.12.2020
Hedefleri: 4006-TÜBİTAK Bilim Fuarları Destekleme Programı ile, 5-12. sınıf ilk ve ortaöğretim öğrencilerinin bilimsel çalışmalar gerçekleştirme konusunda teşvik edilerek, soru ve sorunlara çözüm bulma yoluyla bilimsel süreç becerilerinin kazandırılmasına katkı sağlanması; farklı bilişsel, duyuşsal ve psikomotor seviyedeki her öğrenciye proje hazırlama fırsatının sunulması; bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinin, raporlamanın ve sunum becerilerinin öğrencilere kazandırılması; öğrenciler üzerindeki yarışma baskısının ortadan kaldırılarak takım çalışması içerisinde proje hazırlama konusunda yeni ortam ve olanakların sağlanması amaçlanmaktadır.
NOBEZİTE
KONU: OBEZİTE KONUSUNDA LİSE ÖĞRENCİLERİNE FARKINDALIK YARATMAK
ALAN: SAĞLIK BİLGİSİ, BİYOLOJİ, BEDEN EĞİTİMİ
BAŞLANGIÇ TARİHİ: 1 EKİM 2018
BİTİŞ TARİHİ: 31 OCAK 2019
HEDEF: LİSELER ARASI OBEZİTE KONULU SOSYAL SORUMLULUK PROJE YARIŞMASI GERÇEKLEŞTİRMEK VE ANKARA'DA ÖDÜL TÖRENİ DÜZENLEMEK.
PAYDAŞ: MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, SAĞLIK BAKANLIĞI, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI
BEKLENEN SONUÇLAR:
22 ŞEHİRDEN 60 TANE OKUL KATILDI.
PROJE SÜRECİNDE BİNLERCE KİŞİYE ULAŞILDI.
OBEZİTE İLE MÜCADELE KONUSUNDA FARKINDALIK YARATILDI.
FİNANSE EDEN KURULUŞ: GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI
MORE CODING MORE GIRLS (KIZLAR İÇİN DAHA FAZLA KODLAMA)
KONU: AVRUPA KOD HAFTASI KAPSAMINDA KIZ ÖĞRENCİLERİN KODLAMA BECERİLERİNİ GELİŞTİREBİLME
ALAN: BİLİŞİM VE TEKNOLOJİ
BAŞLANGIÇ TARİHİ: 1 EYLÜL 2018
BİTİŞ TARİHİ: 31 EKİM 2018
HEDEFLER:
KIZ ÖĞRENCİLERE ROBOTİK KODLAMA ÖĞRETMEK
ÖĞRENCİLERİ YÜRÜTTÜĞÜ PROJELERİ OKULDA SERGİLEMEK
BİR ALAN UZMANI GETİREREK ÖĞRENCİLERE BİLGİLENDİRME SEMİNERİ YAPTIRMAK.
PAYDAŞ: MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI
SONUÇLAR: SCIENCE ON STAGE EUROPE "STEM ALLIANCE YARIŞMASINDA" KAZANAN 12 PROJEDEN BİRİSİ OLDU.
BİLGİLENDİRME SEMİNERİNE KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI: 250
SERGİYE KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI: 20
FİNANSE EDEN KURULUŞ: SCIENCE ON STAGE
TEKNOLOJİYLE BULUŞAN KIZLAR
KONU: KIZ ÖĞRENCİLERİNİN TEKNOLOJİ KULLANIMININ GELİŞTİRMESİ
BAŞLANGIÇ TARİHİ: 18 EYLÜL 2017
BİTİŞ TARİHİ: 8 HAZİRAN 2018
HEDEFLER:
OKULA ALAN UZMANLARINI GETİREREK ÖĞRENCİLERE BİLGİLENDİRME SEMİNERİ DÜZENLEMEK,
OKULA ALAN UZMANLARINI GETİREREK ÇALIŞTAYLAR DÜZENLEMEK,
ÖĞRENCİLERİN ULUSAL TEKNOLOJİ YARIŞMALARINA HAZIRLANMASI
PAYDAŞ: MICROSOFT, MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI
SONUÇLAR: GİZEM IRKIÇATAL VE ÖZLEM BEŞİKTAŞ'IN GÜVENLİ İNTERNET KUTU OYUNU YARIŞMASINDA TÜRKİYE BİRİNCİSİ OLDU,
ZEYNEP ÖRENLİOĞLU'NUN ÇANKAYA ÜNİVERSİTESİ TARAFINDAN DÜZENLENEN APARTMANLAR ARASINDA YAŞAM KONULU FOTOĞRAF YARIŞMASINDA ANKARA İKİNCİLİĞİNİ KAZANDI.
BU PROJE İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ TARAFINDAN DÜZENLENEN FEATURE LEARNING YARIŞMASINDA İKİNCİLİK ÖDÜLÜ ALDI. 1000 ÖĞRENCİYE EĞİTİM VERİLDİ. 100 ÖĞRENCİ ÇALIŞTAYA KATILDI.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ' NİN KODLAMA ÖĞRENİYORUM DOĞAYI KUCAKLIYORUM PROJESİNE KATILDIK.
FİNANSE EDEN KURULUŞ: ATATÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
SPACE GIRLS
KONU: KIZ ÖĞRENCİLERİNE UZAY ALANININ KARİYER OLANAKLARINI TANITMAK
ALAN: UZAY
BAŞLANGIÇ TARİHİ: 18 EYLÜL 2017
BİTİŞ TARİHİ: 10 EKİM 2017
HEDEFLER: OKULA ALAN UZMANLARINI GETİREREK BİLGİLENDİRME SEMİNERİ DÜZENLEMEK,
ÖĞRENCİLERE UZAY MESLEKLERİNİN TANITIMINI YAPMAK
ÖĞRENCİLERİN UZAY MESLEĞİ SEÇMELERİNİ SAĞLAMAK
PAYDAŞ: TUBİTAK, MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
SONUÇLAR: SPACE GIRLS PROJESİ AVRUPA UZAY AJANSI'NIN SPACE AWARENESS PROJESİNDE ÖDÜLE LAYIK GÖRÜLDÜ.
OKULUMUZ UZAY BİLİMİ ROZETİ ALDI.
FİNANSE EDEN KURULUŞ: ATATÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
NİTELİKLİ OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ İÇİN MONTESSORI EĞİTİCİNİN EĞİTİMİ
KONU: MONTESSORI EĞİTİMİ YÖNTEMİNİN ÖĞRETMENLERİMİZE VERİLMESİ
ALAN: ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
BAŞLANGIÇ TARİHİ: 10/02/2018
BİTİŞ TARİHİ:08/04/2018
HEDEFLER: ÇOCUK GELİŞİMİ VE OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN MONTESORRI EĞİTİMİ ALMASININ SAĞLANMASI.
PAYDAŞ: ÖĞRETMENLER, ÖĞRENCİLER VELİLER
SONUÇLAR:
ALANINDA UZMAN, TÜRKİYE'NİN SAYILI MONTESSORI EĞİTİMCİSİNDEN, 12 ÖĞRETMEN 120 SAAT TEORİK/UYGULAMALI EĞİTİM ALDI.
MATEMATİK, DİL, KOZMİK, DUYU, ÖZBAKIM BECERİLERİ OLMAK ÜZERE 5 FARKLI EĞİTİM ALANINDA EĞİTİM KİTABI HAZIRLANMIŞTIR.
52 OKUL ÖNCESİ VELİSİNE, 117 ÇOCUK GELİŞİMİ ÖĞRENCİSİN, 141 ÖĞRETMENE PROJE ANLATILMIŞTIR.
TANITIM GÜNLERİNDE ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ STANDINDA 1300 ÖĞRENCİNİN ZİYARET ETTİĞİ PROJE ÜRÜNLERİ VE RESİMLERİ SERGİLENMİŞTİR.
FİNANSE EDEN KURULUŞ: ANKARA KALKINMA AJANSI
İNOVATİF OKUL
KONU: Mesleki ve Teknik eğitim okullarına "İnovatif Okul Belgesi ve Bayrağı " süreçlerin kurulmasına model üzerinden kurulmasını sağlamak.
ALAN : EĞİTİM, GİRİŞİMCİLİK, BULUŞ, İNOVASYON, TASARIM
BAŞLANGIÇ TARİHİ: 2019
BİTİŞ TARİHİ: 2019 dan itibaren süreli
HEDEF: Okullarımız da öğrenmeye karşı istek oluşturmaya katkı sağlamak. Öğrencilerde hayret duygusu oluşturmak.
Öğrenciler doğru soru sormayı öğretmek. Okulların ne yaptığı değil ne işe yaradığını ortaya koymak. Bilimin teknolojiye uygulanmasına imkan vermek. Okullarda bilimsel tezahürden politika oluşturmak.
Hayat ile okulların iç içe girmesini sağlamak.
Ülkemizi Küresel İnovasyon Endeksi (KİE) 2018 yılında 126 ülke arasında 50. sırada yer almıştır. Bu sırlamada üst sıralara çıkmak.
(A59-60) Patent Başvuru Sıralamasına Göre Patent Sayıları 2017 göre ülkemiz 19. sırada yer almıştır. Bu sırlamada üst sıralara çıkmak.
PAYDAŞ:
Temel ortaklıklar: Milli Eğitim Bakanlığı ve Ankara Ticaret Odası
Geçici ortaklıklar ise Türk Patent Kurumu ve ilgili ulusal ve uluslararası yapılar.
BEKLENEN SONUÇLAR:
Her şeyi yapacak potansiyelimiz ortaya çıkartılacaktır.
Kişilik ve kimlik için misyon ve vizyon belirlenecektir.
Her bir okulda inovasyon ekiplerin kurulması
İnovasyon birimlerin oluşturulması
Bu birimler vizyon ve misyonların tanımlanması
Eğitimcilerin eğitilmesi
Eğitimlerin öğrenci ve öğretmenlere verilmesi
Patent alınma süreçlerin eğitimlerin verilmesi
İş yönetim modellerin eğitimlerin verilmesi
İş dosyaların hazırlanması
İnovatif ürünlerin oluşturulması
Bölgesel ve ulusal İnovatif ürünleri fuarların düzenlenmesi
Girişimcilik modelleri ve iş birliktelikleri ile ürünlerin ticarileştirilmesi
İnovatif Okul belgesi verme kriterlerin Bakanlıkça oluşturulması
Bu kriterler üzerinden "İnovatif Okul Belgesi ve Bayrağı " verilmesi
Süreçlerin denetlenmesi
FİNANSE EDEN KURULUŞ:
Millî Eğitim Bakanlığı ve Ankara Ticaret Odası, Avrupa Birliği fonları
ATATÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
2019-2020 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI PROJE EKİBİMİZ
CEYDA GÖK
SELÇUK YUSUF ASLAN
GÜLSÜN ASLAN
MURAT AKSU
UFUK BAHÇECİ
MENDERES DEMİR
BAHAR BİLLUR BEKTAŞ
RABİA TUNCEL GÜRCAN
FATMA ERİŞ HAMZA
TİMUR GÜNDOĞAN
Adres:
Hacı Bayram Mh. Çankırı Cd. No 41 Pk 06050 Altındağ / ANKARA
Telefon
(312) 311 45 29